Gå till innehåll

Frågor&svar

Här kan du hitta svar på några av de vanligaste frågorna som vi ofta får från våra kunder. Får du inte svar på din fråga här, eller på övriga sidor på vår hemsida, är du välkommen att kontakta oss (använd formulär längst ner på sidan).

Kategori Kundportalen

  • I kundportalen under din profil hittar du ”Mina uppgifter”. Längst ner på sidan finns betalningsinformation där du kan välja mellan pappersfaktura (obs! medför en fakturaavgift) och pdf-faktura via e-post. Väljer du PDF-faktura måste du ange en e-postadress dit fakturan ska skickas. Vald e-postadress syns i rutan under rubriken ”PDF-faktura”.

    Kontakt din bank om du vill ändra till autogiro eller e-faktura.

  • I vår kundportal kan du själv ändra betalningssätt från faktura till PDF-faktura via e-post. Det gör du under ”Mina uppgifter” som finns under din profil. Längst ner på sidan finns betalningsinformation och där klickar du i ”PDF-faktura via e-post”.  Du kommer att få upp en ruta, där du ska ange den e-postadress dit fakturan ska skickas. Vald e-postadress syns i rutan under rubriken ”PDF-faktura”.

    Kontakta din bank om du vill ändra till autogiro eller e-faktura.

  • I kundportalen under ”Min parkering” och rubriken ”Område” klickar du på symbolen för mer information. Här hittar du villkoren som är kopplade till din parkering.

  • Iphone: Öppna kundportalen, och klicka i nederkanten på symbolen för ”Dela” . Scrolla och välj ”Lägg till på hemskärmen” och därefter ”Lägg till”.

    Android: Öppna kundportalen. Klicka på de tre prickarna i ovankant till höger, och välj att spara ner  Kundportalen.

    Nu ligger symbolen för Parkering Malmö som en ”app” i din mobil, och du kommer enkelt åt kundportalen.

  • I kundportalen under din profil hittar du ”Mina uppgifter”. Där kan du ändra på adress och kontaktuppgifter. Den generella informationen går inte att ändra på, då den hämtas automatiskt kopplat till ditt personnummer.

  • I kundportalen under "Min parkering" och rubriken "Områden" klickar du på symbolen för mer information. Här står vilka områden som din parkering gäller på.

  • I kundportalen under ”Köplatser” framgår det vilka områden som du står i kö för. Klicka på kugghjuls-symbolen som ligger till vänster om datumet, och därefter på ”Gå ur kön”. Bekräfta genom att klicka på ”Avsluta köplats” i rutan som kommer upp.

Kontakta oss

Vänligen fyll i formuläret nedan, så återkommer vi så fort som möjligt med svar.