Gå till innehåll

Frågor&svar

Här kan du hitta svar på några av de vanligaste frågorna som vi ofta får från våra kunder. Får du inte svar på din fråga här, eller på övriga sidor på vår hemsida, är du välkommen att kontakta oss (använd formulär längst ner på sidan).

Kategori Mobilparkering

  • På alla våra parkeringsytor utan bomsystem kan du betala med mobilen. Du kan antingen ladda ner någon av betalapparna (våra samarbetspartners är Mobill, Easypark samt Parkster), skicka ett sms, använd automatiserat talsvar eller ring mobilaktörernas kundtjänst.

    Parkeringstiden startas genom att du aktiverar parkeringen i appen, ringer ett kort samtal eller skickar ett sms. Alla parkeringsområden är numrerade. Numret står alltid angivet på biljettautomaten och detta nummer ska du hänvisa till när du betalar. Var noga med att du anger rätt zon. 

  • Mobiltelefonparkering är kostnadsneutral hos oss om du parkerar med Parkster, EasyPark eller Mobill. Mobilparkeringsföretagen kan dock erbjuda tjänster, som t.ex. navigering till p-platser och förslag på adresser via GPS sökning, vilket kan kosta extra om du väljer att använda denna extra service.

Kontakta oss

Vänligen fyll i formuläret nedan, så återkommer vi så fort som möjligt med svar.