Pressmeddelanden 2019

Från och med årsskiftet 2019/2020 går Parkering Malmö över till digital parkering. Det innebär att parkeringsautomaterna blir biljettlösa, de fysiska p-tillstånden försvinner och att parkeringsövervakning kommer att ske genom scanning av fordonens registreringsnummer. − Digital parkering innebär smidigare och enklare parkering för våra kunder, men även bättre arbets-miljö för våra anställda samt att det sparar miljön, berättar Michael Olsson, VD på Parkering Malmö.

Läs mer →

Parkering Malmö påbörjar denna vecka installationen av bolagets första biljettlösa parkerings-automater på tomtmark i Malmö. Inledningsvis är det 8 automater som byts ut på totalt 6 områden, men om allt faller väl ut kommer ytterligare 50 parkeringsautomater att bytas ut före årsskiftet

Läs mer →

Ett av FN:s globala mål för hållbar utveckling (Agenda 2030) är "Hållbara städer och samhällen". Kopplat till bland annat detta har Malmö stad ett mål om att bli en "Ekologiskt hållbar stad". Parkering Malmö vill såklart vara med på resan mot ett hållbart Malmö och har sedan en längre tid diskuterat, planerat och räknat på möjliga investeringar för hållbart byggande. Nu går bolaget från ord till handling i sitt hållbarhetsarbete med det övergripande målet att all nybyggnation och ombyggnation ska var klimatneutral till 2030. När det nu var dags att renovera parkeringshuset Anna − stadens första P-hus som stod klart 1976 − görs detta med klimatsmarta och hållbara lösningar.

Läs mer →

En av Parkering Malmös miljösatsningar har nyligen blivit synlig för malmöborna. Bolaget har just installerat en växtvägg på P-huset Godsmagasinet intill Malmö Live. Förutom att bidra till människors välbefinnande och hälsa, förväntas växtväggen ge ökad biologisk mångfald i form av småfåglar, bin och andra pollinerande insekter. Installationen är bara början på en större satsning. − Vi kommer även att installera en växtvägg på P-huset Anna, berättar Michael Olsson, VD på Parkering Malmö. Sammanlagt rör det sig om 600 m2 växtväggar på P-huset Godsmagasinet och P-huset Anna.

Läs mer →

Styrelsen för Parkering Malmö har utsett Michael Olsson till ny vd för bolaget. Michael Olsson, ekonomi- och byggchef på Parkering Malmö, har varit tillförordnad VD sedan bolagets förra VD, Tomas Strandberg, lämnade sitt uppdrag för annan tjänst i slutet av mars.