Kontantfria p-hus

Triangelgaraget, Emporias parkering, Petri P-hus, Caroligaraget, P-huset Malmö Live, P-huset Anna, P-huset Södervärn, P-huset Bagers Plats och P-huset Hyllie är kontantfria. Här går det alltså inte att betala med kontanter utan vi hänvisar till betalning med betalkort eller  SwappAccess  i våra bomsystemsanläggningar och till kostnadsneutral mobiltelefonparkering (med Parkster, EasyPark eller Mobill) på övriga parkeringsytor.

SwappAccess

SwappAccess är en digital betallösning som går att använda i våra bomsystemsanläggningar.  Syftet är att göra det enklare för kunden att betala för sin parkering. För att använda tjänsten registrerar kunden sina kontaktuppgifter, registreringsnummer och ett betalkort via Parkering Malmös hemsida, www.pmalmo.se/swapp. Kunden väljer själv vilka anläggningar som ska anslutas till tjänsten.

Mobilparkering

Via mobilparkering kan p-avgiften lösas med sms, via app, webb, genom en automatiserat talsvarstjänst eller via kundtjänst. Tjänsten kan användas av såväl företag som. Parkering Malmö har idag avtal Parkster, EasyPark och Mobill.