Bagers Plats - Malmös nya knutpunkt vid Malmö C

Invigning av nya Bagers plats – ett nytt logistiskt nav nära Malmö C. Malmös nya knutpunkt vid Malmö C har växt fram bit för bit. Första spadtaget för projektet togs i januari 2010. Idag, torsdagen den 9 februari, inviger Parkering Malmö och Malmö stad de

Malmös nya knutpunkt vid Malmö C har växt fram bit för bit. Första spadtaget för projektet togs i januari 2010. Torsdagen den 9 februari, invigde Parkering Malmö och Malmö stad det nya underjordiska parkeringshuset, P-huset Bagers Plats, och den nya cykelparkeringen på Bagers plats. Drygt 400 bilplatser och 1 000 cykelplatser har skapats.

Parkeringsbehovet för bilar och cyklar i området har ökat i och med att Citytunneln invigdes. Framförallt är det besökande till City och resande med Citytunneln som kommer att använda de nya parkeringsplatserna. Citytunnelns västra upp- och nedgång finns i nära anslutning till både bilparkeringens gångentré och cykelparkeringen.

P-huset Bagers Plats

P-huset Bagers Plats ska minska söktrafiken runt Malmö C och Stortorget. Både tillfälliga besökare och boende och företag i området som är i behov av att hyra en parkeringsplats för en längre tid kan parkera i P-huset Bagers Plats.  Den underjordiska p-anläggningen är byggd i två plan och är utrustad med både kameraövervakning och har jourservice dygnet runt via intercom vid in- och utfart.

Hitta på kartan, P-huset Bagers Plats