Rubrikbild

Frågor och svar om mobilparkering

Hur gör jag om jag inte har någon smartphone?

Om du har en äldre mobiltelefon så kan du betala via sms. Tjänsten är kostnadsneural och vi samarbetar med tre aktörer.

PARKSTER: Betala med sms

1. Starta sms-parkering genom att smsa zonkod, reg.nr och personnr till 0707-131415.

2. Avsluta sms-parkering genom att  smsa: avsluta, till 0707-131415.

Läs mer på www.parkster.se eller ring kundtjänst för att få hjälp 0775 -33 30 30

EASYPARK: Betala med sms 

1. Smsa reg.nr mellanslag 401 till 72655.

2. 60 min p-tid startar när du har fått  ett sms-kvitto i retur.

Läs mer på www.easypark.se eller ring kundtjänst för att få hjälp 0770-112200

MOBILL: Betala med sms 

Smsa INFO till 0700-861100 och följ instruktion som du får i retur.

Läs mer på www.mobill.se eller ring kundtjänst för att få hjälp 040-631 42 10

Hur gör jag om jag inte har någon mobiltelefon?

Som det ser ut idag måste vi i dessa enstaka fall hänvisa till en yta där det finns andra betalningsalternativ t ex i våra parkeringshus med bomsystem. Där kan man betala för sin parkering med kort. 

Hur gör jag om jag inte vill ladda ner en app?

Företagen erbjuder tre tillvägagångsätt för betalning av parkering via mobilen:

Ladda ner APP

Skicka sms - använd denna tjänst om du har mobil men inte smartphone

Använda talsvar

Kontakta mobilaktörens kundtjänst

Om du inte vill/kan ladda ner en app så kan antingen skicka ett sms (kostnadsneutral), använda dig av talsvar eller kontakta kundtjänst direkt hos den aktör du väljer.

• Mobill  040-631 42 10, www.mobill.se  

• Parkster 0775-33 30 30, www.parkster.se

• EasyPark 0770-112 200, www.easypark.se

Betalar jag extra adm.avgifter  för att använda tjänsten i appen eller skicka sms?

Nej, tjänsten är kostnadsneutral för kunden.

Hur dras pengarna för parkeringstiden?

Du väljer betalningssätt hos den aktör du väljer.

Skriv ut