Gå till innehåll
Förändrade öppettider i Kundcenter och Reklamation Pga coronaviruset har vi infört begränsade öppettider i vårt Kundcenter och Reklamation. Vi kommer ha öppet för besök mellan 08-10, helgfri månd-fred. Övriga tider är du välkommen att kontakt oss per mejl eller telefon. Vänliga hälsningar, Parkering Malmö

P-huset Anna förses med växtväggar och solceller

Ett av FN:s globala mål för hållbar utveckling (Agenda 2030) är "Hållbara städer och samhällen". Kopplat till bland annat detta har Malmö stad ett mål om att bli en "Ekologiskt hållbar stad". Parkering Malmö vill såklart vara med på resan mot ett hållbart Malmö och har sedan en längre tid diskuterat, planerat och räknat på möjliga investeringar för hållbart byggande. Nu går bolaget från ord till handling i sitt hållbarhetsarbete med det övergripande målet att all nybyggnation och ombyggnation ska var klimatneutral till 2030. När det nu var dags att renovera parkeringshuset Anna − stadens första P-hus som stod klart 1976 − görs detta med klimatsmarta och hållbara lösningar.