Gå till innehåll
Förändrade öppettider i Kundservice och Reklamation Vi har på grund av coronaviruset infört begränsade öppettider i vår Kundservice och Reklamation. Vänligen besök oss endast när du ska hämta ut en tagg/nyckel, eller om din betalning måste göras på plats. Förändringar av avtal, abonnemang, köer eller andra uppgifter kan göras direkt i kundportalen. I portalen kan du även se dina betalningar och fakturor. För övriga ärenden ber vi dig kontakta oss via telefon eller mejl. För våra öppettider - LÄS MER.
Närbild på solceller monterade på en grå ställning mot en klarblå himmel

P-huset Anna förses med växtväggar och solceller

Ett av FN:s globala mål för hållbar utveckling (Agenda 2030) är "Hållbara städer och samhällen". Kopplat till bland annat detta har Malmö stad ett mål om att bli en "Ekologiskt hållbar stad". Parkering Malmö vill såklart vara med på resan mot ett hållbart Malmö och har sedan en längre tid diskuterat, planerat och räknat på möjliga investeringar för hållbart byggande. Nu går bolaget från ord till handling i sitt hållbarhetsarbete med det övergripande målet att all nybyggnation och ombyggnation ska var klimatneutral till 2030. När det nu var dags att renovera parkeringshuset Anna − Parkering Malmös första P-hus som stod klart 1978 − görs detta med klimatsmarta och hållbara lösningar.