Gå till innehåll
Förändrade öppettider i Kundservice och Reklamation Vi har på grund av coronaviruset infört begränsade öppettider i vår Kundservice och Reklamation. Vänligen besök oss endast när du ska hämta ut en tagg/nyckel, eller om din betalning måste göras på plats. Förändringar av avtal, abonnemang, köer eller andra uppgifter kan göras direkt i kundportalen. I portalen kan du även se dina betalningar och fakturor. För övriga ärenden ber vi dig kontakta oss via telefon eller mejl. För våra öppettider - LÄS MER.
Växtvägg med några få växter mot brun botten på P-huset Godsmagasinet

P-hus blir oas för fåglar och insekter

En av Parkering Malmös miljösatsningar har nyligen blivit synlig för malmöborna. Bolaget har just installerat en växtvägg på P-huset Godsmagasinet intill Malmö Live. Förutom att bidra till människors välbefinnande och hälsa, förväntas växtväggen ge ökad biologisk mångfald i form av småfåglar, bin och andra pollinerande insekter. Installationen är bara början på en större satsning. − Vi kommer även att installera en växtvägg på P-huset Anna, berättar Michael Olsson, VD på Parkering Malmö. Sammanlagt rör det sig om 600 m2 växtväggar på P-huset Godsmagasinet och P-huset Anna.