
Ständigt förbättringsarbete för trygg parkering
Parkering Malmö har en tydlig målsättning när det gäller parkeringshus: Anläggningarna ska vara säkra och trygga. Det uppnår Parkering Malmö genom att skapa en miljö som är öppen och ljus utan dolda prång. Glasade dörrar ut mot p-plan och i hissar ger besökaren en ökad känsla av kontroll. Och belysningen ska vara styrd så att den tänds upp extra vid rörelse eller skymning.
Parkering Malmö genomför ytterligare insatser med målet att skapa trygghet i såväl offentlig miljö som i trafiken. Vi har bland annat utökat bevakningsronderna, startat samarbete med polisen och varit i kontakt med trygghetsvärdarna i Malmö.
Våra vakter jobbar 365 dagar om året, och genom deras närvaro skapar vi såväl trygghet som tillit till betalningssystemet. Vi följer branschens etiska regler och all övervakning sker öppet av personal klädda i uniform och i bilar märkta med Parkering Malmös logga. Det ska vara tydligt att de är personal från Parkering Malmö. Vi ingår i Malmös stads trygghetslösning och all offentlig personal skapar trygghet.
Att gå in i ett av våra parkeringshus ska kännas tryggt oavsett vilken tid på dygnet det är.
Parkeringsvärdar för ökad närvaro och service
För att ytterligare öka trygghetskänslan för våra kunder har Parkering Malmö infört parkeringsvärdar i våra egna parkeringshus. Utgångspunkten för parkeringsvärdar är en kombination av den traditionella parkeringsvaktens och fastighetsskötarens olika uppgifter. Förutom att säkra att allt fungerar som det ska i parkeringshusen samt se till att ytorna är städade och fräscha, är parkeringsvärdarna tillgängliga för att ge information, besvara frågor och för att t ex hjälpa till vid betalning. Ökad närvaro ger både trygghet och service till våra kunder.
Kameraövervakning skapar trygghet
För att öka tryggheten i våra P-hus bevakar vår personal på vårt Kundservice i Hyllie anläggningarna via övervakningskameror. Vår personal hjälper våra kunder med problem som kan uppstå vid bomsystemen och besvarar även frågor från allmänheten.
Vår Kundservice i Hyllie är bemannad alla vardagar mellan 07-17, resterande tid sköts kameraövervakningen av ett inhyrt bevakningsföretag, vilket innebär att vi kan erbjuda hjälp dygnet runt om något problem skulle uppstå.